Innovatie is de drijfveer voor groei in vele markten. Zo ook in de wereld van adviseurs en consultants. Geautomatiseerde processen nemen de plaats in van traditionele wijzen van advies. Deze verandering wordt gedragen door enkele factoren. De digitalisering speelt een grote rol, maar ook zeker de kundigheid die de consument of klant heeft. Er wordt steeds meer vetrouwd op algoritmen en software en de zelfstandigheid van de klant. Het digitaliseren van advies is een lastige taak. Traditioneel gezien wordt advies gegeven door persoonlijke adviseurs en consultants. Deze komen bij u langs en nemen alle benodigde aspecten met u door. Aan ontwikkelaars dus de taak om een digitale aanpak net zo zorgeloos te maken. Daarnaast moet het advies duidelijk geformuleerd zijn, er is immers geen fysieke hulp om uw advies te implementeren. Werk aan de winkel dus. Een voorbeeld van digitaal advies is Scripted. Wij brengen digitaal marketing en bedrijfskundig advies. Door de opkomst van de digitalisering en de beschikbaarheid van data liggen er grote kansen op het gebied van digitalisering. Een algoritme kan gebruik maken van allerlei externe bronnen en kan zo een relevant advies fomuleren. Zie het als een fysieke onderzoeker die opzoek gaat naar informatie, maar dan geautomatiseerd in de vorm van software. Zelfredzaamheid klant Zoals beschreven kleeft er een groot nadeel aan deze aanpak. De klant moet zichzelf kunnen redden met het digitale advies. Dit advies wordt verpakt in enkele aanbevelingen die makkelijk genoeg moeten zijn om door een leek uitgevoerd te worden. Natuurlijk zijn de klanten, hoofdzakelijk ondernemers, wel bekend met bepaalde werkwijzen. Toch schuilt het gevaar dat een opgesteld advies niet te begrijpen is door de klant. Wij hebben hier twee oplossingen voor bedacht. Naast de adviezen ontvangt de klant een groot naslagwerk van rond de 30 pagina’s waar alle advieze toegelicht worden. Dit moet meer context geven en de verbetertaken meer kracht bijzetten. Daarnaast kunnen klanten altijd digitale ondersteuning krijgen van een “echte” adviseur. De klantenservice moet dus voldoen aan de verwachtingen. Inspelen op de toekomstige klant De zelfdredzaamheid van de klant zal volgens ons een mindere rol gaan spelen in de toekomst. Steeds meer belangrijke posities in bedrijven worden overgenomen door een nieuwe generatie. Millenials, of de consument 2.0 zal minder affiniteit hebben met persoonlijk advies of veel telefonisch contact. Deze generatie voelt zich veel meer op zijn gemak op het internet. Hier spelen wij op in door bijvoorbeeld ook onze klantenservice voornamelijk te richten op whatsapp. Deze nieuwe klanten zijn zelf ook veel meer begaan in het zoeken naar informatie voor problemen. Ons adviesrapport kan in deze context dienen als sturingsrapport. De klant zoekt zelf de adviespunten wel uit door middel van het internet. Zij hebben slechts een duwtje in de goede richting nodig, de informatie die daar bij hoort zoeken zij zelf wel uit. Waarom een digitaal advies Bedrijven zijn altijd opzoek naar verbeteringen in efficientie, en daarmee een kostenreductie. Zo speelt ons digitaal advies niet alleen in op lagere kosten voor onszelf, maar ook bij de klant. Digitaal advies behelst geen dure consultants die na enkele maanden pas met een advies komen. Digitaal advies kost een fractie van de prijs en is binnen enkele dagen beschikbaar. Deze vertraging van enkele dagen komt door onze persoonlijke check die over elke rapportage wordt gedaan. De kwaliteit zal daarom wel afnemen denkt u. Nou dat valt wel mee. Een persoonlijk adviseur zal na weken onderzoek meer uit een advies kunnen halen. Een advies dat 100 procent bij u past . De kosten? Denk aan €12.000,- en maanden tijd. Ons digitaal advies past voor 90 procent bij uw bedrijf en kost u €999,- en slechts 20 minuten van uw tijd. Dit advies komt tot stand door intilligente vragen te stellen via onze online consultant en deze af te leggen tegen vele modellen en theorien. Dit is hoe wij denken dat de toekomst voor advies er uit gaat zien, en de trend die al is ingezet. |
https://www.scriptedconsultancy.com |