Aan het einde van deze maand is het weer zover: black Friday. In Amerika is deze dag al jaren een begrip. Toch is het pas enkele jaren geleden naar Nederland gekomen. Voor mensen met een bedrijf is dit dan ook een geweldige kans om meer omzet binnen te halen. Tijdens black Friday proberen consumenten allemaal om als eerste de beste koopjes te bemachtigen. Winkels geven flinke korting waardoor zij een grote omzet draaien. In dit artikel vind je zeven tips over hoe je online marketing in kunt zetten om optimaal gebruik te maken van deze dag.
De eerste tip is om meer tijd en geld in Google Ads te steken. Hierdoor weet je zeker dat je geen potentiele klanten misloopt. Wanneer mensen naar een specifiek item op zoek zijn tijdens een van deze dagen, weet je zeker dat ze jou vinden. Wat ook goed helpt tijdens deze dag, is om producten aan te bieden in de vorm van een pakket. Veel mensen zijn rond deze tijd op zoek naar sint- of kerstcadeaus dus een cadeaupakket zal goed in de smaak vallen. Om hier goed gebruik van te maken kun je het beste producten die normaal niet zo goed verkopen combineren met de producten die juist heel goed verkopen.
Nog een tip, is om de website voor mobiel zo goed mogelijk te optimaliseren. Steeds meer mensen shoppen namelijk via hun telefoon. Meer dan de helft van de klanten haakt af wanneer een website traag laadt, dus optimale snelheid is cruciaal om hogere conversies te behalen. Je kunt er ook voor kiezen om loyale klanten belonen tijdens deze dag. Zo kun je ze bijvoorbeeld net wat extra korting geven, of een dag eerder toegang tot de sale.
Deze dingen kun je in principe allemaal zelf regelen, maar wanneer je daar toch geen zin in of tijd voor hebt, kun je dit natuurlijk altijd aan een onlinemarketingbureau vragen, bijvoorbeeld Economy. |
http://www.economy.nl |