“Ik denk eigenlijk dat het een behoorlijke renaissance is van de Victoriaanse tijd toen vrouwen een ‘boudoir’ aan hun slaapkamers hadden (mannen hadden ‘kleedkamers’),” zegt Okin. “Er is iets heel persoonlijks en bijzonders aan die tijd in de ochtend voor het werk of ’s avonds voor een afspraakje of een evenement als je je klaarmaakt voor wat er voor je ligt, en de badkamer is in essentie een voertuig voor dat moment. U kunt veel ITG-inspiratie aan het werk zien in de toiletten van het bruisende clubhuis The Wing, met locaties in Manhattan, Brooklyn en Washington, DC. In elk van deze locaties helpen met roze-gevulde, roze-geaccentueerde witte ijdelheidstafels – compleet met de bekende spiegelende dienbladen met high-end producten van onder andere Chanel en The Ouai – veel van dezelfde soort vrouwen die op Into The Gloss (denk aan de oprichter van de club, Audrey Gelman, fotografe Petra Collins en Jenna Lyons) zijn opgenomen, bij het klaarstomen van de nawerk evenementen. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. Interieurontwerper Chiara de Rege, die aan The Wing werkte, is het met Okin eens dat de esthetiek van Into The Gloss een steeds centralere rol heeft gespeeld in de manier waarop de vrouwen met wie ze samenwerkt hun badkamer ontwerpen. Maar, zegt ze, voor velen van hen is het budget nog steeds de eerste zorg. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. Dit alles roept de vraag op welke de eerste plaats kwam: De ambitieuze badkamer of de ultra-specifieke esthetiek? Noch Into The Gloss, Glossier, noch The Coveteur reageerde op verzoeken van Refinery29 om commentaar op dit verhaal – we hadden ze graag gevraagd of alle vrouwen die ze in het begin hadden geprofileerd op de een of andere manier dezelfde interieurontwerper deelden, of dat ze op zoek gingen naar vrouwen wier huis er vaag uitzag uitzag als een andere. Maar het enige wat nodig is, is een diepe duik in de archieven van de sites om te ontdekken dat dit in feite de stijl is die ze sinds het begin hebben nagestreefd. En toch zijn dit waarschijnlijk alleen de badkamers die de gekozen onderwerpen toevallig hebben. Misschien heeft niemand echt de ITG-badkamer-esthetiek uitgevonden. Misschien is het gewoon gebeurd, door een combinatie van toeval, ontluikende technologie en de vooruitziende blik van mensen die weten wat cool is. Immers, veel van de vrouwen op de verschillende locaties profileren hun werk in de mode, en trends op dat gebied komen regelmatig in de wereld van interieur, productdesign en zelfs architectuur terecht. En door de relatief jonge leeftijd van het internet zijn deze sites de eerste keer dat persoonlijke badkamers voor het eerst echt worden gedeeld met de buitenwereld (buiten de foto’s in sheltermagazines, waar ze zelden de hoofdattractie waren). Misschien is deze bijzondere esthetiek van start gegaan omdat het echt de eerste was die toegankelijk werd gemaakt voor een breed scala aan vrouwen, niet alleen voor vrouwen met veel geld of een gevestigde interesse in interieurdesign. Dit artikel wordt onder andere mogelijk gemaakt door Ista nederland. Ista verzorgt het energiebeheer en neemt dit aspect uit handen van onder andere VVE beheerders. Ista Nederland is gespecialiseerd en in een aantal landen marktleider op dit gebied. Bezoek de website van Ista voor meer informatie over wat Ista Nederland voor uw bedrijf kan betekenen. Terwijl het verlangen naar een badkamer die ook als lounge, ijdelheid en zelfs als serre kan blijven bestaan, is er een zonsondergang voor alle esthetische trends, zelfs voor die welke de laatste vijf jaar zijn doorgedrongen. Eindelijk zien we een verschuiving van het minimalisme (om nog maar te zwijgen van het duizendjarige roze), zowel in de mode als in de wereld van het interieur. Bovendien beginnen bepaalde kenmerken van de ITG-look cliche te voelen. Ik zeg dit als iemand die onlangs een Diptyque-kaars heeft afgemaakt, overwoog deze schoon te maken voor gebruik als een badkamerdepot, en dacht er dan beter van te worden. In plaats daarvan heb ik mijn vriendje toegestaan om er een geïmproviseerde asbak van te maken, wat volgens mij een tegenpool is. Ik heb het gevoel dat ik op dit moment liever met mijn eigen schattige opslaghacks kom dan dat ik er een steel die ik in de badkamer van elke invloedrijke persoon heb gezien. “Wat ik nu anders vind is dat steeds meer vrouwen niet meer zo geïnteresseerd zijn in een formuleachtige badkamer”, stelt de Rege. “Ze zijn geïnteresseerd in het inbrengen van persoonlijkheid in deze ruimtes en verhalen en lagen met onverwachte materialen, kleuren, patronen en kunst. |
https://www.istades.nl/oplossingen/klantenservice/ |
