Wat doet een SEO specialist in het dagelijkse leven?

De kruiden vertegenwoordigen de kwaliteit backlinks die de autoriteit van uw website verhogen – het laatste ingrediënt om uw SEO soep perfect te maken.
De zoekmachines worden gebruikt door internetgebruikers wanneer ze op zoek zijn naar iets. En u wilt dat “iets” zijn. Het maakt niet uit of u een product of dienst verkoopt, een blog schrijft of iets anders, zoekmachine optimalisatie is een must.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Uw website moet worden geïndexeerd door zoekmachines. Anders ben je verdwaald.

Verstandige SEO activiteiten verbeteren uw rankings in de zoekmachine resultaten pagina (SERP). Hogere rankings betekenen meer verkeer. Als het verkeer is ingeschakeld, zal het leiden tot conversies.

Om het samen te vatten, als u van plan bent om te slagen met uw website, moet u SEO te doen. Sommige aspecten zijn ingewikkelder, maar heel vaak, de SEO succes staat op gezond verstand en een paar best practices.

Hoe kan ik SEO leren? Heb ik iemand’s hulp nodig?
Zelfs de fundamentele veranderingen kunnen een enorm verschil maken in hoe zoekmachines uw website zien. In deze ultieme SEO-gids voor beginners behandelen we alle kritische onderwerpen en SEO-basics. U zult genoeg kennis opdoen om zelf verder te gaan met SEO.

Als u zich afvraagt hoe u in 2019 SEO kunt leren, dan hebben wij een eenvoudig antwoord voor u: Je zult veel studie en oefening nodig hebben. Het goede is dat je op het internet veel informatie gratis vindt (inclusief deze SEO-gids), maar je moet een verstandige keuze maken. Bovendien kunt u verschillende cursussen, lessen of webinars volgen.

Wilt u leren van de beste in het veld? Bekijk dan de SEO tips van onze 30 SEO experts.

Dit artikel is mede mogelijk gemaakt door Ralf van Veen, SEO specialist.

Als je jezelf niet zo veel wilt storen of geen tijd hebt, kan je SEO consultants, specialisten of bureaus om hulp vragen. Houd er rekening mee dat deze manier niet gratis is in vergelijking met deze gids.

Basistermen woordenschat
On-page vs. off-page SEO
Witte hoed vs. zwarte hoed vs. zwarte hoed vs. grijze hoed SEO
On-page vs. off-page SEO
Het doen van On-page (on-site) SEO betekent het optimaliseren van uw website om de organische zoekresultaten te beïnvloeden. Het is alles wat u kunt doen op de website – van content optimalisatie tot technische aspecten:

metatags
titels
URL-structuur
beeldoptimalisatie
content
gestructureerde gegevens
grootte en snelheid van de website
…en vele anderen. We behandelen ze in het derde hoofdstuk.

Off-page (off-site) SEO heeft betrekking op alle activiteiten die u kunt doen om de website SEO autoriteit te verbeteren door het krijgen van backlinks van andere websites. Er zijn vele manieren om ze te krijgen:

e-mail outreach
gastbloggen
inzendingen
sociale media-inspanningen
samenwerking met beïnvloeders
het schrijven van waardevolle inhoud, zodat mensen graag een link naar uw website willen leggen
…en vele anderen die in het 6e hoofdstuk aan bod komen.

Witte hoed vs. zwarte hoed vs. zwarte hoed vs. grijze hoed SEO
Zwarte hoeden versus witte hoeden hebben hun oorsprong in westerse films. Het is net als slechteriken versus goeden. Maar neem deze woorden niet te serieus. De meningen over beide SEO benaderingen verschillen vaak van elkaar.

Zwarte hoed SEO is een set van onethische praktijken om de rangschikking van een website in de zoekmachine resultaten pagina te verbeteren. Ze zijn ontworpen om zoekmachines te beïnvloeden zonder rekening te houden met de menselijke factor.

Zwarte hoed SEO kan u naar de top van de SERP in een korte tijd, maar zoekmachines zal waarschijnlijk straffen en verbieden de website vroeg of laat.

Lijsten van inbreukmakende praktijken kunnen worden gevonden in de Webmaster richtlijnen van Google of Bing’s Webmaster richtlijnen.

De witte hoed SEO is een reeks ethische technieken die zich aan de richtlijnen en de regels houden. De basisdelen van witte hoed SEO zijn:

kwaliteit en relevante inhoud
algemene website optimalisatie
linkbuilding
White hat SEO is een lange termijn strategie gericht op het verbeteren van de gebruikerservaring. In het algemeen wordt een goede man zijn in de wereld van SEO beschouwd als de juiste richting.

Er is ook een term genaamd de grijze hoed SEO, een praktijk wanneer u minder risico’s lopen in vergelijking met de Black hat technieken. Grijze hoed technieken zijn niet duidelijk gedefinieerd door Google, zodat u duizenden website gebruikers te winnen, terwijl niet wordt bestraft of verloren al uw rankings een dag na.

In het algemeen wil je Google niet tot je vijand maken.

Zoekmachines
In het 2de hoofdstuk van deze SEO-gids leert u hoe zoekmachines werken, hoe mensen ze gebruiken en welk type zoekopdrachten ze indienen. We bekijken de technische achtergrond van Google.
Laten we eens goed kijken naar de zoekmachines en wat zijn de meest typische rangschikkingsfactoren waar u zich op moet richten.

Hoe zoekmachines werken
Zoekmachines bestaan uit drie hoofdingrediënten:

Kruipen
Indexering
De resultaten plukken
Het proces verloopt als volgt:

Kruipen
Kruipen of spinnen betekent het scannen van de website, de secties, inhoud, trefwoorden, kopjes, hyperlinks, afbeeldingen van duizenden kleine bots. Alle gegevens die op de website te vinden zijn, worden gecrawld.

Crawlers detecteren alle hyperlinks op een website die naar andere websites verwijzen. Vervolgens worden die pagina’s steeds opnieuw doorzocht om nieuwe links te vinden. Bots kruipen regelmatig over het hele internet om de gegevens bij te werken.

Indexering
Zodra de website is gecrawld, vindt de indexering plaats. Stel je de index voor als een gigantische index.

https://ralfvanveen.com