Iedereen reageert verschillend op bepaalde situaties. Toch zijn er vergelijkbare signalen die men afgeeft, wanneer men geconfronteerd wordt met de zogenaamde ‘laatste druppel’. Voor werknemers en werkgevers is het belangrijk om deze signalen te herkennen bij hun klanten, gasten, cliënten of patiënten. Op deze manier kunnen zij hier tijdig op een juiste manier op inspelen om zo een potentieel hooglopende emoties te sussen. Inzicht in gedragEen klant die boos is, is niet meteen een gevaar voor degene met wie hij de discussie aangaat. Het is dus belangrijk inzicht te kunnen verkrijgen in de toestand waarin een klant verkeert, zodat u weet hoe te reageren. Met de juiste reactie zal de klant waarschijnlijk snel afgekoeld zijn en misschien zelfs met een lach vertrekken. Dit zal u helpen de naam van uw organisatie hoog te houden. U zult bij de agressietraining ook signalen leren herkennen die juist wel een potentieel gevaar aanduiden. Een geïrriteerde klant kan namelijk ook overgaan op verbale of fysieke agressie om zijn zin proberen te krijgen. Op zo’n moment kunnen werkgever, werknemers, maar ook andere klanten direct in gevaar komen. De manier waarop u in zo’n situatie reageert, zal de situatie kunnen verergeren of juist kunnen sussen. Het is dus cruciaal om te weten hoe u met zo’n situatie moet omgaan. Agressietraining, gegeven door ervaren instructeursOm het meeste baat te hebben van een agressietraining kunt u het beste gaan voor een training op maat. Er zijn namelijk veel sectoren die met agressie te maken kunnen krijgen, maar onder compleet verschillende omstandigheden. Om inzicht te verkrijgen in potentiële discussievlakken in uw branche, heeft u een ervaren instructeur nodig die alle benodigde kennis in huis heeft. Bekijk arehbo.nl of neem direct contact op voor meer informatie over agressietraining. |