Barracuda diving
Image default
Dienstverlening

Inpakken voor verhuizing: zo pak je het aan!

Verhuizen: verhuisd zijn is heerlijk, maar de weg ernaartoe is voor veel mensen zwaar en stressvol. Gelukkig zijn er verschillende manieren om het verhuizen makkelijker te maken. Je kunt bijvoorbeeld een verhuisbedrijf inschakelen of een verhuislift huren. Als je het inpakken slim en gestructureerd aanpakt, kan ook dat snel en met zo min mogelijk moeite. We helpen je in dit artikel op weg.

Begin op tijd

Misschien een open deur: maar begin op tijd met inpakken. Je hebt meer spullen dan je denkt. Een week tot twee weken op voorhand kun je al beginnen met het inpakken van bijvoorbeeld boeken of decoratieve items die je toch niet gebruikt. Enkele dagen van tevoren kun je ook al je kledingkast leeg halen en alleen wat schoon ondergoed en sokken opzij leggen.

Ontspullen

Een verhuizing is het ideale moment om je te ontdoen van alle zooi die je in de loop der jaren verzameld hebt. Kijk daarom kritisch naar de spullen die je inpakt, maar die je eigenlijk al maanden met geen vinger aangeraakt hebt. Kun je dit niet beter bij de kringloop brengen, of iemand in je familie mee verblijden? Zeker de inhoud van je kledingkast kan met een paar kritische blikken zo enkele kilo’s lichter worden.

Breekbaar apart

Doe alle breekbare spullen, zoals serviesgoed, in een aparte doos en vul deze doos op met bubbeltjesplastic, piepschuimbolletjes of houtsnippers. Vervolgens is het belangrijk om op de doos duidelijk te maken dat degene die de doos sjouwt te maken heeft met breekbare spullen en dus voorzichtig moet zijn. Ook is het slim om tijdens het verhuizen deze dozen niet achterin de auto te zetten, maar bijvoorbeeld bij je bijrijder op schoot.

Labelen

Zeker als je met meerdere mensen gaat verhuizen, kan het handig zijn je dozen te labelen met de ruimte in het huis waar ze naartoe moeten. Dat gaat je straks een hoop werk schelen in het sorteren van je spullen. Je kunt bijvoorbeeld met kleurcodes werken: groen is bijvoorbeeld keuken, blauw woonkamer, rood slaapkamer etc. Zo kunnen degenen die jouw helpen de dozen tijdens het verhuizen al direct in de juiste ruimte zetten. Dat gaat je een hoop tijd en moeite schelen.