Ferrari is niet alleen een legendarische sportwagen, maar ook een popcultuuricoon. Het merk heeft een blijvende indruk achtergelaten in films, muziek en andere media. In deze blogpost zullen we enkele voorbeelden bespreken van Ferrari’s aanwezigheid in de popcultuur en zelfs in de wereld van champagne. Ferrari in filmsFerrari’s zijn vaak te zien in films, vooral in race- en actiefilms. Enkele van de bekendste films waarin Ferrari’s voorkomen zijn de James Bondfilm Die Another Day, waarin een Ferrari 360 Modena in de hoofdrol speelde, en Ferris Bueller’s Day Off, waarin de Ferrari 250 GT California een onvergetelijke rol speelde. Ferrari’s zijn ook te zien in de film Le Mans uit 1971, met Steve McQueen achter het stuur van een Ferrari 512S. Ferrari in muziekFerrari heeft ook zijn weg gevonden naar de muziekwereld. Zo is er het iconische nummer Little Red Corvette van Prince, waarin hij zingt over een auto die “veel beter rijdt dan een Cadillac”, maar “minder dan een dollar per gallon verbruikt”. Ook Jay-Z heeft in zijn nummer Show Me What You Got uit 2006 gezongen over Ferrari’s, waarin hij de lijn Hov’s a living legend, and I’ll tell you why, everybody wanna be Hov and Hov’s still alive rapt terwijl hij in een Ferrari 575m Maranello rijdt. Ferrari in de wereld van champagneFerrari heeft zelfs een speciale editie van champagne geproduceerd. Het champagnehuis van Ferrari werd opgericht in 1902 in de Franse regio Champagne en heeft al meer dan een eeuw champagne geproduceerd. In 2007 introduceerde het merk zijn eerste Ferrari champagne, genaamd Ferrari Maximum. Dit is een vintage champagne die alleen wordt geproduceerd in jaren waarin de oogst van druiven van hoge kwaliteit is. De champagne wordt geleverd in een speciaal ontworpen fles met het bekende Ferrari-logo. Ferrari in andere populaire mediaFerrari’s verschijnen niet alleen in films en muziek, maar ook in andere populaire media. Zo heeft Ferrari samengewerkt met het luxueuze horlogemerk Hublot om een gelimiteerde oplage van het Hublot Big Bang Ferrari-horloge te produceren. Ook zijn er verschillende videogames waarin Ferrari’s te zien zijn, zoals de populaire racing game Need for Speed. ConclusieFerrari is niet alleen een sportwagen, maar ook een icoon in de popcultuur. Van films tot muziek en zelfs champagne, Ferrari heeft zijn stempel gedrukt op verschillende vormen van media. En terwijl het merk doorgaat met het produceren van enkele van de meest gewilde sportwagens ter wereld, zal het waarschijnlijk blijven verschijnen in de popcultuur en ons blijven inspireren.
|
https://muselet.nl/ |