Snurken voorkomen doe je zo

Snurken voorkomen op een blijvende manier kan erg lastig zijn. Het is daarom belangrijk om te kijken naar de beste remedies voor jouw klachten. Hieronder zetten we de beste voor je op een rij.

NEUSSNURKERS: de neusspreider

Neussnurkers kampen met een verminderde neusademhaling. Het gevolg is dat er een geforceerde mondademhaling plaatsvindt. Dit zorgt ervoor dat er een te lage luchtdruk ontstaat in de keelholte bij het inademen. Dit leidt tot snurken.

De neusspreider is een goede manier om ervoor te zorgen dat je meer ruimte in de neusholte krijgt. Het middel verwijdt het smalste deel van de neus. Hierdoor komt er meer lucht binnen en zal er overgeschakeld worden op de neusademhaling. Dit voorkomt snurken. Daarnaast slaap je beter.

KEELSNURKERS: de anti snurkbeugel

Ben jij een keelsnurker? Dit betekent dat de oorzaak van jouw snurkprobleem in de keel ligt. Vaak gaat het om de onderkaak die inzakt, waardoor de luchtweg geblokkeerd raakt door de huig en het zachte gehemelte. 

Keelsnurkers kunnen snurken voorkomen door een anti snurkbeugel te gebruiken. De anti snurkbeugel houdt de onderkaak op zijn plek, waardoor de keelholte vrij blijft. Het gevolg is dat er geen gesnurk plaatsvindt.

De anti snurkbeugel is wetenschappelijk getest en werkt voor 90% van de snurkers. Let erop dat je kiest voor een beugel die op maat te maken is, ofwel een anti snurkbeugel op maat. De beste aanbieder hiervoor is Mr. Anti Snurk.

TONGSNURKERS: de tongstabilisator

Een deel van de snurkers kampt met een slappe tongspier, waardoor de tong tijdens de slaap naar achteren valt. Hierdoor ontstaat een belemmering van de luchtweg. 

Een tongstabilisator werkt met behulp van zuigkracht. Je dient je tong een stukje uit te steken en hem in de tongstabilisator te plaatsen. De mate van zuigkracht kun je zelf aanpassen.

Helaas is een tongstabilisator niet erg comfortabel. Vaak kunnen gebruikers er niet aan wennen, omdat ze ervan gaan kwijlen en een naar gevoel in de tong krijgen. 

Wat kun je nog meer doen?

Naast bovenstaande anti snurkmiddelen kun je nog meer doen om ervoor te zorgen dat de kans op snurken zo klein mogelijk is:

  • Afvallen: overtollig vet, met name in de nekstreek, zorgt voor een vernauwing van de luchtweg. Het gevolg is snurken.
  • Stoppen met roken: roken is enorm schadelijk en heeft een irriterend effect op de luchtwegen.
  • Matigen met alcohol: alcohol werkt verdovend op de spieren. Dit leidt tot verslapping van de keel- en mondspieren wat leidt tot snurken.