Explanimation?

Explanimation?

Een explanimation is eigenlijk niks meer dan een moeilijke naam voor een animatie. De naam zegt het al, het is een filmpje wat iets uit kan leggen aan de kijker. Het voordeel hiervan is, is dat je een heel handige vorm van communicatie hebt. Een explanimation is toch vaak wat grappiger dan een droge tekst, hierdoor zal de boodschap beter blijven hangen. Maar wat zijn nu alle redenen om gebruik te maken van een explanimation voor je bedrijf?

Het scheelt moeite

Als je een bedrijf inschakelt om een filmpje voor je te maken dan hou je erg veel tijd over. Wanneer je namelijk intern zelf aan de slag gaan om een filmpje te maken dan ben je toch altijd net even iets langer bezig dan je in eerste instantie zou denken. Je moet dan een locatie kiezen om te filmen en je moet een persoon zoeken die de tekst wel wilt inspreken. Als je een explanimation laat maken dan hoeft dit allemaal niet. Het enige wat je dan moet doen is het script opsturen. Het bedrijf zal dit gebruiken om een storyboard te maken. Hiermee maken ze dan ook uiteindelijk de animatie. De tijd die je overhoudt kun je gewoon in je bedrijf stoppen. Kies dus voor een bedrijf wat gericht is op het maken van animaties en geef het werk uit handen, scheelt je namelijk een hele hoop moeite.

De boodschap blijft beter hangen

Het is al erg vaak aangetoond dat een boodschap beter blijft hangen als het verteld wordt terwijl iemand er met zijn volle gedachten bij is. Dit is dan ook waar een animatie een rol kan spelen. Als je namelijk een leuk en interessant filmpje maakt dan zullen mensen aandachtiger naar het beeld kijken. De saaie reclames op tv zorgen niet voor veel nieuwe klanten en verkopen, de animaties die mensen trekken doen dit echter wel. Vandaar dat het dus een goede keuze kan zijn om een animatiebedrijf in te schakelen om een filmpje te maken. Zeker als het een boodschap is die door moet dringen bij mensen. Banken maken bijvoorbeeld veel gebruik van explanimations. Bankzaken zijn normaliter toch wel een beetje saai, door een explanimation te maken wordt dit al weer een beetje opgefleurd.

Het is een investering

Je moet het echt zien als een investering voor je bedrijf. Er gaat toch wel wat tijd in zitten, vandaar dat er dan ook wel een prijskaartje aan zit. Maar dit verdient zichzelf ruim terug over de maanden die komen. Zoals je hierboven al hebt gezien leidt een leuk filmpje al sneller tot meer klanten. Zo zal je winst dus stijgen als dit ook gebeurt, meer klanten betekend immers meer omzet. Je kunt wel kosten besparen door zelf aan de slag te gaan met een filmpje maar tenzij je een waar natuurtalent bent met camera werk is de kans groot dat het filmpje nu niet echt van een hoge kwaliteit zal zijn.

Je hebt meer inspraak

Voordat het filmpje wordt gemaakt wordt er gevraagd om het script. Dit is dus het verhaal wat verteld moet worden. Hier zit een heel groot voordeel aan vast en dat is dat je zelf meer inspraak krijgt in het proces. Je kunt namelijk zelf het script schrijven. Als je intern een paar mensen aanwijst om een filmpje te maken dan heb je dit niet zo snel. Daarnaast kun je in het proces van deexplanimation vaak feedback geven op het werk wat tot dan toe gemaakt is. Zo kun je het project dus zelf een beetje sturen. Wat je aan het einde overhoudt is een filmpje wat precies past bij wat je in gedachten had.

Het spreekt meer mensen aan

Als je een bedrijf hebt wat een beetje een hip product of dienst aanbiedt dan is het van belang dat je jongeren aanspreekt. Dit kan tegenwoordig niet meer met een simpele reclame. De jongeren van vandaag zitten steeds vaker op hun telefoon en hier moet je dan ook op inspelen. Zo kun je er voor kiezen om jouw gemaakte explanimation te plaatsen op social media. Zo bereik je de meest jonge mensen, zij kijken namelijk niet zo vaak naar de tv en zij zien dan ook niet echt de standaard reclames die iedere dag weer op de buis zijn. Steeds meer bedrijven spelen hier op in. Scrol maar eens door Facebook of Instagram, als er reclame tussenstaat dan is dit voornamelijk in de vorm van een animatie.

Je hebt veel meer keus

Je hebt veel meer keus om een bedrijf te kiezen. De laatste jaren is het aantal bedrijven in de technologische sector steeds verder toegenomen, zo ook op de markt van de animatie. Heel veel bedrijven bieden nu al een vorm van animatie aan, maar oude reclame is nog steeds gelimiteerd tot een paar grote bedrijven. Door de grote verscheidenheid kun je dus een bedrijf kiezen met een lage prijs en een goede beoordeling, dit zorgt er weer voor dat je meer garantie hebt over de kwaliteit en dat je ook nog eens kosten bespaart.

Samenvattend: een explanimation is top!

Een explanimation kan dus echt iets toevoegen aan je bedrijf. Je kunt er meer mensen mee bereiken en je zorgt er ook nog eens voor dat het beter blijft hangen. Als je dus een product hebt wat je aan de man wilt brengen, maar je weet niet precies hoe, dan is een animatie een goede oplossing. Doe wel een beetje onderzoek naar het bedrijf voor je ze inhuurt. Lees je dus een beetje in in de filmpjes die ze al hebben gemaakt en bekijk eens de beoordelingen op internet. Zo zorg je er voor dat je altijd uitkomt bij de beste bedrijven. Een erg goede studio is Donker Media. Met vele jaren ervaring en zeer veel reviews zijn zij al een tijdje erg populair in deze markt.

https://www.donkermedia.nl/